14.09.2010

Referandum Sonrasi Cinnet Emareleri

Farkettim ki politik icerikli yazilar yazmaya baslamisim, o yuzden bunlari Havadan Sudan diye etiketlemeye gonlum el vermiyor. Buranin ismi POLITIK!

Oyle bir donemde buyumusuz ki, politik farkindaligimin yasi baya geckin: 31!
Olacak is degil tabii ama oldu iste, tonton ressamima buradan bir daha selamlar.
Neyse o kadar soylendim ettim, haketmek lazim, tatilden erken donmek lazim diye, dondum de. Vicdanim rahat, kalbim sıkısik tamamladim geceyi.

Yatmadan once tatilde olan ve yurtdisina cikarken oy vereceklerini sanip babayi alan ailemle konustum telefonda - bu da bambaska bir skandal ya neyse-.
Moralimin bozuldugunu anlamis olacak peder bey sacmalamami ve burada boyle seylerin her zaman oldugunu soyledi -ki bu kabullenmislige ayrica gicigim-.
"Ne takiliyorsun bunlara, atma icine" dedi.

Dun gece bu konulari yuzyuze konusma firsati bulduk kendisiyle. Oy oranlari, boykot vesairenin otesinde bambaska bir seye takildi benim aklim.

Bu ulkeye idealist insanlar lazim geldiginden dem vurdum ve o anda kendini kaybetti babamgil - sever kendini kaybetmeyi :)-. "Ne yapabilirsin ki" dedi, "Otekisin sen burada".

Konu uzadi bambaska yerlere vardi, demagojinin kitabini yazar da kendisi o yuzden her zaman oldugu gibi "bos konusan" tecrubesiz hayalperest oldum ciktim tabii ki.

Kendisini bosverelim de, cidden oteki miyim ben bu ulkede? Ben kendimi oyle gormuyorum ve oyle davranmiyorum da, sizler beni oyle goruyor musunuz acaba yahudi oldugum icin?
Dogrudur devlet islerinde gorev aldrimazlar gayri muslimlere, yeri geldiginde Acun abimin yaptigi gibi turklugumuz sorgular bazilari.
Osmanli'dan gelen bir takim aliskanliklar diye dusunuyorum; her turlu devlet isinde gorev alsalar bile yine de farkli renk kiyafette gezermis gayri muslim devlet gorevlileri. Bakmayin kitaplarin her dini milleti kuckladi Osmanli dedigine.
Sonralari Adnan Menderes ile baslayan homojen Turk toplumu hikayeleriyle birer birer isler degisti. E tabi isin icine Varlik Vergisi, Trakya Olaylari ve daha bir cok kitaplara gecemeyecek kucuklukte olaylar da girince iyiyden iyiye zivanadan cikti is. Aslinda tam da bunlar yuzunden gayrimuslimlerin neden geride durdugunu anlamak cok da zor degil.

Lakin Osmanli'nin uzerinden yillar gecmis artik, bazi seyler degistiremez miyiz?
Simdiden bir seyler yapmaya baslasak, cocuklarimiza kiraci olduklari degil de ev sahibi olduklari bir ulke birakabiliriz belki, bilmiyorum.
Bu kiracilik isinde, gayri muslimlerin sucu da var babam ne derse desin. Getto mantigiyla yasayarak zaten egitim duzeyi dusuk bir ulkede, bir anda mucizevi bir sekilde kabul gormeyi beklemek de bana cok salakca geliyor, kimseler alinmasin.

Bu dedigimin arkasindan "Ama"yla baslayan milyonlarca cumle kurabilir gayri muslimler. Dediklerinin cogunda da hakli olabilirler. Velhasil bir yerlerden baslamak gerek.

Burasi benim ulkem, 500 kusur yildan beridir de boyle. Kim tersini dusunurse dusunsun, kim bana aksini hissettirirse hissettirsin. Yeri gelirse ulkem icin savasirim da, gerekirse fislenirim de. 3-5 capulcunun ettigi laflarla kimligim elden gitmiyor. Ben once Turk'um sonra yahudi.

Ev sahibiyim, kiraci degil. Kimsenin zoruyla evimi terketmeye de niyetim yok...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder