1.09.2010

Dun aksam yillar sonra tekrar Reality Bites'i izledim. Ne guzel filmmis. Genclik filmi en nihayetinde, ask mesk isleri ana konusu. Ama en azindan zeki diyaloglarla suslemisler ask mevzuunu. Her bir konusmada genclik bunalimini, universiteden mezuniyet sonrasi sudan cikmis balik kafalarinin etkilerini hissediyorsunuz, misss.

Sonra Breakfast Club vardi taaaa 80'lerde, fonda Simple Minds saheseri Don't you forget about me ile akillara kazinan. O da cok saglam filmdir. Lisede cumartesi gunu kutuphane cezasina kalmis ogrencilerin gecirdigi o ceza gununu anlatir. Her telden adam vardir tabii ki; sporcu, populer kiz, sert oglan, inek... Gunun sonunda hepsi degisirler, ya da -mis gibi yaparlar.
O da genclik ergenlik gibi acikli zamanlarin depresyonlarina, zorlukllarina guzel yaklasir. Filmle bir bag kurabilirsiniz yani.

Artik cekmiyorlar boyle filmler mirim, varsa yoksa kiyafetler, cantalar ayakkabilar. Hic mi derdi yok simdiki gencligin, ya da o kadar fena durumdalar da filmlerde de bunu gormek istemiyorlar mi? Bilemiyorum ama ici bosalmis isler cikiyor genelde karsima. Bu bir dizi de olabilir, ya da bahsettigim gibi bir film de...

Seviyorum ben teenager filmlerini.
Insan kucuklugunu, gencligini dusundugunde sadece guzel seyleri hatirliyor. Ama biraz daha derine indi mi, ne kadar buyuk karin agrilari cektigini animsayiveriyor. O ne dertti be; yok efendim matematik sinavi varmis, tarihci sozlu yapacakmis...

Ya da ust siniflardan havali abi, bilmem kim ona cok asikmis ama babayi almis, kizin dunyasi basina yikilmis. Hos bu simdi de geliyor basimiza ama en azindan dkolay kolay yikilmiyoruz, kasarlanmis olmanin dayanilmaz hafifligi...:)

Yine de film iyi oldu mu "vay beee" diyor insan, dunyanin bir yerinde baska insanlar da ayni dertten muzdarip olmuslar. Sandigimiz kadar da yalniz degilmisiz aslinda.

Ergenken, etrafimda hep cok mutlu insanlar vardi benim ya da oyle gostermeye calisiyorlardi bilemiyorum. Dolayisiyla derdimi anlayacak insan bulamiyordum. Filmleri izliyordum iste... Iyi geliyordu...

Izleyin izlettirin, begenirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder