30.09.2010

ALIVE

Bugunku yazimi eksi sozluk'te yazdigim bir entry ile taclandiriyorum efendim. Copy paste'in bir numarasiyim, Pearl Jam'in hastasiyim.

"90 li yillarin ortalari, yas 14-15; mtv sehre gelmis heyecan dorukta. kanala her baktigimda siyah beyaz bir video klip donuyor; bir konser ortami var sonlara dogru uzun sacli solistin kendini seyircilerin ustune biraktigi. fena degilmis diyorum kendi kendime ama cok da yuz vermiyorum nedense. o siralarda da suruden ayrilma cabalari icindeyim agabeyim tarafindan bunyeye sizdirilmis iron maiden, metallica larin etkisiyle. bir gun aciyorum televizyonu, yine o her gordugumde daha cok sevmeye basladigim sarki. bekliyorum sonunu kimmis bu adamlar diye ve o gun tanisiyorum kendileriyle...
grunge muzigin alip basini gittigi donemler bunlar; nirvana, stone temple pilots, alice in chains... nereye cevirsek kafamizi seattle li birileriyle karsilasiyoruz. ama ben diyorum ki; dunyanin grubu bir yana, pearl jam bir yana. eddie vedder in akillara zarar sesi, efsane sahne performansi, rearview mirror ve turevleri gibi sarkilari yapmis olmalari bir kenara, pearl jam in 90 li yillarda alternatif muzik dinleyen her insanin hayatindaki yeri bambaskadir. evet nirvana vardi ve unutulmaz bir unplugged uzeri intihar kombinasyonuyla tarihe gecti. ama her pearl jam dinleyicisi bilir ki; eddie vedder o mtv studyosunu, oturdugu tabureden kalkmadan (ve tabi ki tabureden duserek) yikmistir. hoplayip ziplamadan gencliginin tum isyankarligini sadece yuz ifadeleri, mimikleri ve sarkilariyla verebilen yegane adamdir.
96 yilinda istanbula gelmislerdi konsere, ilk sarkilari release ti... yil 2006, ben 30 uma dogru kosar adimlarla ilerlemekteyim, ustelik boyum 1.60. diyecegim odur ki; yarin gelsinler konsere, sirf release i tekrar canli dinleyebilmek icin kisa boyumdan gecirecegim ezilme tehlikesine, yas haddinden gelecek tum sikintilara selam eder, o konsere en on siradan katilim gosteririm..."

2006'da yazmisim bu entry'yi. Her ne kadar aradaki bazi albumleri gercek Pearl Jam tadi vermemis olsa da, gecenlerde aldigim son albumleri sayesinde hislerim baki.

Haydi be Eddie, yine gel...

1 yorum:

  1. Ulan eddie sen benim kendimi buyuk sandigim ergenligimin, kendimi oldum sandigim gencligimin simdi de kendimi hala genc hissettigim 30lu yaslarimin tek adamisin. I will walk into your garden bi gun umarim,sen buraya gelsen dee gelmesen de:)

    PEARL JAM sadece kulaklarinla dinleyebilecegin bir sey degil ya en cok da ona bayiliyorummmm

    P.S. Eddie twitlerime cevap veeer:)

    YanıtlaSil