21.12.2010

80'LERDEN...

Hep politika, hep sıkıci konular olmaz bugun gunesli havayla bearber eglenesim, dertleri unutasim var.
Bunun icin 80'ler Turk sinemasindan daha guzel bi konu bulamiyorum acikcasi.

Turk sinemasi gunumuzde iyi bir yere geldi, bunu goz ardi etmek olmaz. Her cesit film yapilmaya baslandi. Ciddi iyi produksiyonlardan, bakkal diye tabir ettigimiz kotu filmlere kadar.

Ama konu 80'ler sinemasi oldu mu, olay bambaska bir boyuta geciyor. Bahsettigim filmlerin cogu 80'li yillarin ortalarindan sonlarina dogru cekilmis, fabrikasyon isler.Tabii ki cok guzel ve akl-i selim isler de var.
Ama Iffet ve benzeri filmlerden soz etmek gerekirse farz-i misal; konulari ne kadar basit ve olagan olursa olsun, cok carpik sahneler ihtiva ediyor bu filmler. Kimisi de tamamen absurt, neden orada oldugu kesinkle belli olmayan sahnelerle bezenmis oluyor.

Iki tane ornek sectim bu konuyla ilgili. Ilk videomuzda Hakan Balamir ve dillere destan "Bu Ikiliye Dikkat"in basrollerinden birinin sahibesi Serpil Cakmakli var.
Izleyelim


Bir arkadasimin gostermesiyle tanistigim bu muhtesem sahne hangi filme ait, adi nedir, yonetmeni kimdir bilmiyorum ve bilmek de istemiyorum. Tek bilmek istedigim nasil bir halet-i ruhiye ile cekilmis oldugu. Esprinin sinifi oldukca dusuk evet, ama insan kendini gulmekten alamiyor. Oyuncular nasil gulmemisler bilinmez ama takdire sayan. Zira bu kadar absurt bir sahnede bu ciddiyet kanimca imkansiz.
Sahsen filmi izlemedim ama izleseydim de bu mohtesem sahnenin konuya bir sey kattigini sanmiyorum. Gerci oyle bir kaygi oldugunu da hic sanmiyorum ama neyse...


Gelelim ikinci videomuza; yillarin eskitemedigi Fahrettin Curekli Batur a.k.a. Cuneyt Arkin ve ismini hatirlayamadigim tombik abla atesli bir sahneyi canlandiriyorlar.
Izeleyelim


Nefret/uzuntu/sinir gibi duygularin seksle bir arada kullanildigi Amerikan filmi sahneleri cok izlemisizdir. Ama gavur yonetmenler bu isleri o kadar guzel becerirler ki "Ah be!" dedirtir izleyiciye, "Cidden var boyle bir sey"...
Peki ya bu sahne? Bu sahne ne?
Oncelikle oyunculari yine alkislamak istiyorum cunku gulme emaresi gostermiyorlar, ciddiyet full taym baki.
Hanim ablanin bir anda jonumuzu bir anda tokat manyagi yapmasi? Jonumuzun istifini hic bozmadan ayni sekilde karsilik verisi???

Sahne sonunda Fahrettin Bey'in sarfettigi cumle de muhtesem.
Be adam iki dakikadir bir kadinla karsilikli tokatlasiyorsunuz tek derdin isirilmis dudagin midir? Kadin ustunde paltoyla orgazm oldu, biraz daha devam etseniz hamile kalacakti yahu!

Nasil kafalar bunlar? Set oncesi nasil bir alemden gelmisler? Dunyayi Kurtaran Adam'in kult olmasina cok da sasirmamak gerek ama ona bu kadar prim veriliyorsa eger bu filmler de hakettigi ilgiyi gormeli bence. Lakin yabanci bir insanin su gordugunu anlamsi sanirim cok da kolay olmaz hatta imkansiz olur.

Seviyorum bu ulkeyi; bazen cok uzuyor ama sonra bir arkadasiniz boyel bir video yolluyor ve tum gununuz senleniyor.
Ahh gitti alt dudak...

1 yorum:

  1. ahahah su an okudum bunu ikimizde 80 lerle mi bozmusuz birden noluyo moon eclipseten mi merkürden mi bu hallerimiz?

    çok komik ayrıca ahahahahahahahah o cüneyt arkına inanamiyorum saka bence oyle film olamaz

    YanıtlaSil