6.01.2011

Sultan Sülüman

Dun aksam ilk bolumu yayinlandi Muhtesem Yuzyil'in; iki laf etmezsem orta yerimden catlardim, basliyorum:

Cok para harcanmis, cok ozenilmis bir is oncelikle; dekorlar ve kostumlerden anlasiliyor. Dizinin yonetmenleri sinema filmlerinden tanidigimiz Taylan Biraderler. Cok batili bir yaklasim sergilemis arkadaslar; malumunuz su aralar Amerika'da diziler unlu yonetmenlerle cekiliyor, film kadar cok para harcaniyor. Yalniz Taylan Biraderler ile ilgili tek fikrim Vavien sayesinde gelisti, o da pek hos degil. Filmi begenmeyen yegane ikilinin bir diger uyesi de sinefil Burcucum'du zaten, onun disinda tum Turkiye bayildi ne hikmetse.

Neyse, simdi bu Muhtesem Yuzyil dizisinin buyuk bir onemi var aslinda; tarihi bu kadar zengin olup da bundan bir turlu adam gibi hikaye cikaramayan bir milletiz nedense. Daha sonraki islere yol acmis oldugu icin oncelikle mil mersi.

Ammaaaa Topkapi Sarayi'nda gecen gece sahnelerinde etrafta mumlar yanarken iceriyi gunes dogmus gibi aydinlatirsaniz bu is patlar biraderler.
Ayrica Sultan Suleyman ve tum Osmanli surekasina ari Turkce konusturmanin anlami nedir? Bana kalsa harbi Osmanlica konusmalarini ve alt yazi olmasini isterdim, ama aza da kanaat ederim. Her cumlenin icine bir kac eski Turkce kelime atsaniz olmaz miydi? Yani siz Roma'li adamlari, Kirimli kadinlari ana dillerinde konusturmasini biliyorsunuz da neden bizimkileri gecen yil yazilmis bir romandan alinti yapar gibi konusturuyorsunuz cidden anlamiyorum.

Zaten Sultan Süleyman'in pis sakal birakmis olmasini da hic anlamiyorum. Padisah eglendirme sahnesinde muzik yapan kizlarin ellerinde tuttuklari enstrumanlarla calan muzigin hic bir alakasinin olmamasiniysa hazmedemiyorum.

Ayrica biri lutfen su oyunculara sesli cekim zorunlulugu getirsin, daha hala suflorle is mi yapilir?? Anam tum isiniz bu, cuvalla para aliyorsunuz, helali hos olsun da ezberleyin beee...

Tum bunlari neden yazdigima gelince; "Amaaaan bosver kimse farketmez." diyerek es gecilen bu detaylar isin inandiriciligini baltaliyor ne yazik ki.
Soyle bir sey daha var; tonla para dokulmus, o kadar emek harcanmis bir isi boyle aptalca seyler yuzunden asil siz harciyorsunuz. Benimkisi sadece fikirlerin dile gelmesinden ibaret...
Dun gece o diziyi izledikten sonra bugun methiyeler duzuyor olmak isterdim; vay b e en ince detayina kadar dusunmus adamlar, bravo deyip kiskancliktan gebermek isterdim.

Tek umidim; aga dizileri gibi bunun da furyasi olursa eger her yeni ornegin bir oncekinden daha iyi olmasi...


KISSADAN HISSE
Yıl olmus 2011, hala ikinci dunya savasi hikayeleri getiriliyor onumuze. Ikinci dunya savasi dedigin topu topu bes sene yahu. Osmanli yuzyillarca surdurmus varligini, milyonlarca hikaye cikar. Ama cikamiyor, neden?
Cunku butun islerimizi batiya ozenerek yapar beceremeyiz, sonra da olur olmaz seylerde yok yere batiyi boklariz. Yerel degerleri bati mukemmeliyetciligiyle birlestirmeyi ogrenemedik gitti. Ancak artik icimize islemis ve is bitiricilik sandigimiz Turk isi kolaya kacma huyumuzdan vazgecersek adam gibi isler cikar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder