26.11.2010

MS mi? O da ne?

Simdi bir hesap yapalim: Kasim 2007'de demisler bana "Sen Ms'sin." diye. Subat 2008'de de Betaferon kullanmaya baslamisim. Yani tam 3 yildir Ms hastasiymisim. 2aya da igne olayina gireli 3 yil olacakmis.

Ha nedendir bu hesap kitap, anlatayim...
Efendim temmuz ayi itibariyle duzensiz ilac kullanimini abarttim ve kullanmayi biraktim. Bu karar tamamen sahsima ait, kimseye de danismadim. Bir gun bir yerde tekrar baslamak arzusuyla yaptim tabii bu isi, iyi de yapmisim sefam olsun!
Ondan sonraki surenin guzelligini anlatmak icin kelimeler kifayetsiz, o derece.

Yaklasik bir bucuk ay once, oturdugum yerden kalkarken sol bacagim adim atmayi reddetti. Ayni hadiseyi ayni gun bir kere daha yasadim sadece. MS konusundaki genis psikolojim saolsun, hic MS'e yormadim bu ufak ayrintiyi.

Ardindan bayram baslangici gibi sol bacagim ayagimdan itibaren uyusmaya basladi, belime geldiginde de durdu. Uyusmayla beraber bacakta bir gucsuzluk basgosterdi. O zaman jetonun dusme sesi yankilandi beynimde; bacagin adim atmayi unutmasi da bundandi kesin.

Aksel'i aradim, "Gel" dedi, gittim. Once ilaci birakmis olamamdan kaynaklanan ufak bir firca yedim ama kibarca. Ardindan da aktif bir hastaligim oldugunu ogrendim. Celik gibi olduguna kanaat getirdigim sinirlerim feleklerini sasirdilar, o gunden beridir Yaprak Dokumu izler bir ruh hali icerisindeyim. Meali: ota boka agliyorum efendim, durdurmak ne mumkun!

Bugun kortizon alip almamak arasinda gidip geliyor karar mekanizmam. Aksama Aksel ile yapacagim telefon gorusmesi nihayi durumu belirleyecek.

Ama sorun bu ataxia durumlari degil; sorun benim MS oldugumu unutmus olmam ve bunu hatirlamanin dayanilmaz agirligi.
Nasil bir ihaleye girmisim ben arkadas! S..erim boyle askin izdirabini. Ben kendimi normal sanarken, merkezi sinir sistemim buhranlarla calkalaniyormus da haberim yokmus. Hayir madem aktiftin ne bokuma kandirdin diye sorarlar adama.

Cumartesi aksami pek sevdigim iki arkadasimin nisan partisine gittim. Ikı kiro dans figuru sergiledim diye pazar gunu bacagim yoktan hallice bir formata gecti. Uyusuuuk, baldirimda dayanilmasi zor bir agri... Bu ne kardesim bu neeeee?????

Kıssadan Hisse:
Defolusun ey MS'li! Sanma ki her sey sut liman, en beklemedigin anda gelir can evinden vurur bu lanet sey. Rahata erme luksun yok, dedim ya defolusun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder