22.08.2010

Ruhumun Gidasi

El atmadigim bir bu kalmisti... Bu gercegi dakikalar once farkettim, zaten zamani da gelmisti.

Dun aksam Istiklal Caddesi'nde ikamet eden Mask'a gittim. Bir tanidigin erkek arkadasinin grubu caliyordu. Guzel performans sergiledi cocuklar, solistin sesi de sukela, daha ne olsun degil mi?
Ama o is oyle degil arkadas, o is oyle olmamali. Yillardir seyrek de olsa bu tip yerlere gidip canli muzik dinleme serefine nail olmus biri olarak artik "Yeter!" diye haykirasim var.

İstaiklal caddesi uzerinde kac tane canli muzik mekani var acaba ve kac tanesinde dun gece Sultans of Swing soylendi acaba?
Kassak 3 basamakli sayilara ulasirmisiz gibime geliyor. Ama ben artik bunlari dinlemek istemiyorum gencler.
Cover grup olmanin ve tabii mekana para kazandirmanin sanindan bu durum onun farkindayim. Ama Sunday Bloody Sunday calmaniz icin -ki o da en az Muse sarkilari kadar piyasa bir sarki en nihayetinde- yalvariyorsam eger, o iste bir terslik vardir.

Yillar once Ingiliz produktor bir arkadasim bana: "Bir cover her zaman orijinalinden daha degisik ve guzel olmalidir, yoksa o cover'i yapmanin bir anlami kalmaz" demisti. Taksim cover'cilarindan boyle bir beklentim yok tabii ki, ama zaten Radio Eksen'de dinledigim sarkiyi tanimadigim bir adamin sesinden dinlemesem de olur. Yarin obur gun radyoda orijinaline rastlarim nasil olsa.

Merak ediyorum neden hic birinin aklina Whiskey In A Jar'i calmak gelmez, ya da ne bileyim bir Fire in Cairo olmadi bir Gimme Shelter? Neden cidden anlayamiyorum. Bu ismi gecen sarkilar super klasikler sonucta, caldiginizda orada bulunan kitle illa ki cosacaktir. Muse caliyorsun da ne oluyor, her Muse sarkisi basina komisyon aliniyorsa o zaman susarim.
Ama "seyirci bunu istiyor" kafalari varsa sayet o zaman kuserim. Vallahi de billahi de kuserim efendim.

Bilmem kac yillik alternatif rock, grunge, metal trash ve turevlerine kiran dusmedigi inancindayim. Cok agir bir sarki olursa onu yumusatacak yetiye sahiptir herhalde bu gencler diye de dusunuyorum ustelik. E haydi ne duruyorsunuz, helva yapsanizaaaaa!

Kissadan Hisse: Bu hayatta MS'mis, sevgilim beni terketti sendromuymus, param yokmus gibi seyler zor tabii ama bos be. Hepsi gecer.
Ustelik bir sarkiya bakar her sey. O sarkiyi iyi secerseniz, yillar oncesine gidersiniz bazen, ya da gulmekten catladiginiz o geceyi hatirlarsiniz. O yuzden ruhun gidasidir ya muzik.

Cumlemize bol muzikli, yaratici cover'li gunler.
Aaaa unutmadan dun geceki abiler Killers caldi. Canli muzik dunyasinda cko sevindirici bir ilk ve gelisme :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder