3.06.2010

POLITIK

Memleket kaynamakta, polıtık meselelere egilmek farz oldu.

Politik terimleri anlamiyorum. Solcu muyum mesela ben? Yoksa liberal mi? Isım kapitalizmden besleniyor, o zaman politik gorus ne oluyor?

Bilinmiyor ama emin olunan bir sey var; kimse "ne sehittir ne gazi bok yoluna gitti niyazi" diye anilmasin lutfen. Ne gemilerle giden "sivil toplum orgutu" uyeleri, ne maden altinda kalan isciler, ne askerler.

Ama tabii annemin biyiklari olsaydi babam olurdu, biliyorum. E peki en azindan madende isciler oldugunde birileri cikip da isin dogasindan dem vurmasin bari. Ha sanmayin ki; bu beyanati sadece televizyonda gorebilirsiniz. Ben dun aksam bunun canlisini gordum. Bir metreden yakin bir mesafede oturuyordu bana. "Cok normal" dedi, "Bu ise girerken olacaklari bilmiyorlar miydi?"
"Ne sakacisin" dedik, icimizden tabii ki. "Calisma sartlari, isci haklari, calisan guvenligi sorunlari, bunlari halletmek gerek" diye kendimizi savunmaya calistik. "Devletin buna yatiracak parasi yok" diye cevap verdi. Hey beee, devletime de bak sen, surunuyor, yazik!!! Bilemsem inanacagim...
Bir de piskince ekledi: "Can guvenligi yok diye madeni mi kapatsinlar? Kapatirlarsa onca insan issiz kalir, onun yerine 30 kisiyle kurtardilar" Hey guzel allahim sen su kullarina akil fikir ihsan eyle, yarattiktan sonra arada bir takip et.
Alinti yaptim ben: "Oylarini komurden kazanan bir devletin maden iscilerine karsi daha duyarli olmasi gerekirdi" dedim. O komurleri parasini verip aldiklarina inanmis, onu savundu.
Bu muhabbet uzadikca uzadi, tansiyon yukseldi. Sonunda bombayi patlatti: "O gemiyle gidecek olsam, ben de cocugumu yanima alabilirdim"
Karisi hamile, kizin yuzu bembeyaz kesildi, hakli.

Boyle insanlar var bu ulkede, hemen karsi masanizda, yemekte yaninizda, dogumgununde kanepede...

Allah sonumuzu hayretsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder