4.06.2010

MODA???

Insanin moda anlayisi yillar icerisinde ne kadar degisiyor degil mi?
Herkesin giydigini istemekten "moda kendine yakisani giymektir"e uzanan bir yol.

Benim bu isle ilgim alakam bir garip oldu hep.
Resimde turuncu bej arasi renkte ucu acik bir cift cizme var, hani bu sene cok moda olanlardan, hani topuklulari bir cok koleksiyona dahil olanlardan.. Hah iste, onun icindeki ayaklar benim. Babam almisti bana onlari, gorur gormez bayilmistim. Giymek icin zaman kolladim, cunku hem degisiktiler hem de keten. Zaman geldi catti, once resimdeki gun: Okuma bayrami. Ardindan Burgaz adasi. Malum dogasi geregi yaz ayakkabisydi onlar...

Benim cocuklugumun en guzel anilarinin ve en buyuk travmalarinin ana mekani hep Burgaz adasidir. 19 yasima kadar her okul kapanisiyla solugu aldigim bir yerdi ne de olsa.

Ama ilk travmami bu cizmeler yaratmisti.
Bayila bayila giydim onlari, iskeleye indim. Saniyorum ki trendsetter olacagim. Tabii o zaman boyle terimler yok, o kafayla zaten ne terimi, benim tek derdim butun kizlari kiskandirmak. Gururlu ama magrur ifadeyle tesekkur etmek. Olmadi, olamadi. Yerin dibine gecirdiler." Ucu acik cizme mi olurmus?" dediler. Daha dogrusu: " AA zipzip o ayagindaki ne?? HAhahahahah" diyerek dalga gectiler.

Ben bu insanlarin buyuk bir kismiyla belirli araliklarla gorusurum. Gecen yil bir tanesi gordu bu fotografi. Once ufak bir sok gecirdi. Ardindan hatirladi cizmeleri - zaten unutmak ne mumkun-.
"Inanamiyorum" dedi once, sonra "Ne kadar guzeller!! Bir de benim kiyafetime bak!!"

Eh be kadin, bunu 28 sene once soyleyeydin ya! Senin anan baban sana firfirli entailer alip, altina Kifidis Ortopedi ayakkabiyi caktiysa benim sucum ne? Benim annemle babam, bana bilekten deri bagciklari olan babetler alirladi, yaaa.

Haa peki bu travmanin sonucu ne oldu? Kotu oldu beee!
Bir kere yengec burcuyum; o zamanlar "aman kendimi degistireyim boyle hayat gecmez" demek de yok. Bunye ezilmeye musait hatta arabesk, seviyor melankoliyi. Benim cizmelerimin uzerinden gecerek bana guldugun an beni bitirdin. Ondan sonra anamgillerin aldigi farkli ne varsa giymeye korktum, bu hala da devam eder.
Bazen acaip guzel kombinasyonlar bulurum kafamda, cidden. Ya da bir yerde cok degisik bir sey gorurum, ama alamam. Sen ve senin gibi olan tum veletler yuzunden iste. Bir gidim dikkat cekici bir parca olsun ustumdeki, hemen iskillenirim, sokaktaki herkes bana bakiyor sanirim. Amma yaptim degil mi? Milletin isi gucu yok, bana bakip iclerinden dalga gececekler. Bunu yaptin bana sen, ariza cikardin zaten meyilli ruhumda.

Simdi de aksesuar tasarliyorum, kozmik bir saka! Ama uzerimde bir tane benim markama ait bir aksesuar goremezsin cunku sorarlarsa utanirim. Sen ve senin gibi veletler yuzunden iste!!!!

Cocuklar ne fena arkadas!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder