15.07.2009

Nasil fislendim?

Insan nasil evlendigi gunu unutmuyorsa, yuzune "Sen de MS var" dendigi gunu de unutmuyor sayin okuyucular. Eh ne de olsa bu da bir nevi evlilik...

Efendim, sefa dolu bir hafta sonunun cumartesi gecesinde farkettim ben parmaklarimin uyustugunu. Takip eden gunlerde bu uyusmanin vucuduma yayildigini gozlemledim ve bir doktora gitmeye karar verdim. İlk gittigim doktor, gerekli tetkikleri yapip bir terslik olmadigini ve tetkiklere devam edilmesi gerektigini dusundu. Bu sure zarfinda uyusmalar yayilmaya devam etti. Bu tip konularda evhamla uzaktan yakindan alakasi olmayan bendenizin icine bir kurt dustu ki sormayin gitsin. (Bu kurtlanmada emegi gecen internet alemine de buradan tesekkuru bir borc bilirim.)


31 Ekim gunu HOUSE'tan hallice jon bir norologun muayenehanesinde aldim solugu. Bakti, inceledi, sordu sorusturdu ve beni o gun o an hastaneye yatirmaya niyetlendi. Neden diye sorunca; "Zipzip sen de Guillain Barré sendromu var diye cevap verdi. Ne oldugunu sordum, anlatti, anlamadim. Neden hastaneye yatmam gerektigini sordum, anlatti, bu sefer anladim. Nefes alma sorunu cekebilirmisim, eger evde olursam hastaneye gelene kadar olme tehlikesi gecirebilirmisim. Isin ucunda tahtalikoy olunca o gun Alman Hastanesi'nin yeni sakinlerinden biri oldum. Ama icim rahatti, cunku bu durum insanin basina bir kere gelen bir seydi. Ustelik benim durumum cok hafifti. Hastaneden cikisimla bu defter guzelce kapanacakti.
Hastaneye yatis gunum 31 ekim 2007.
Takvimler 3 Kasim 2007'yi gosterdiginde HOUSE ve diger doktorum odama geldiler;
- Cok korktuk ama korktugumuz basimiza gelmedi, sen de sendrom yokmus.
Psikolojik oldugunu iddia eden arkadaslar hakliydi diye dusundum, ya da gercekten sinir sikismasi vardi soyledikleri gibi.
Ben bir gun sonra cikarim buradan diye hayal kurmaya baslamistim ki; annem oldurucu soruyu sordu.
Soyle cevapladi;
- Cok sevindik, sen de MS var Zipzip.
Ne zamandan beri Multipl Skleroz sevindirici bir haber oldu? Tamam mutluluk goreceli bir kavram olabilir, anliyorum da...YAVAS!!

Ilerleyen gunlerde HOUSE bana olan tum ilgisini kaybetti ve bir daha odama hic ugramadi. Milyonda bir gorulen bir vaka iken, MS ile siradan bir hasta olmustum gozunde, cok banal...

Zaman gectikce anladim ki; gercekten cok siradan. Cok engelleyici sorunlar cikartmiyorsa eger hic abartilacak, ciddiye alinacak bir durum degil.

Nasil anladigimin da hikayesi var, o da baska bir yaziya...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder