17.06.2009

Ilac ve yan etkileri sorunsali

Bana teshisimi kasim 2007'de koydular. Dediler ki; ''Biz senin gibi hastalara olasi MS hastasi diyoruz. Sana bir daha biseycikler olmaz, gelecek yil kontrol icin gorusuruz'' Iyi dedik ailecek, terkettik hastane topraklarini. 2 ay gecti hooop tekrar ayni hastane, ayni koridorlar, hemsire kankalar ve hademe amca, bir de ben.
Eh iki ayda coklu atak durumlari basgosterince ilac sart oldu.
Elime bir liste tutusturdu pek sevgili doktorum. 4 tane isim vardi uzerinde. Bir tanesi haric istedigin birini sec dedi. Okudum arastirdim hic birini bir digerinden daha cok sevemedim. Sonra Betaferon'a karar verdim. Cunku ismi guzel :) Ne Rebiff'i ne Copaxone'u isterim ben, Betaferon verin bana Betaferon.
Arada bu ilaclar hastaligi durduracak diye bir kaide yok, zaten o yuzden bunlara koruyucu tedaviler deniyor. Ingilizcesi daha da komik: Disease modifying drugs.
Ama hastaliktan cok beni modifiye etti Betaferonum. Hemen yan etkilerini gostermedi aslinda. Ilk 6 ay hic bir sorun yasamadim. Atesim bile cikmadi. 6. aya girdim, girer girmez yan etki listesinde yazan her sey kitapciktaki sirasiyla basima geldi. Hala da alisamadim su ilaca.
Neyse, dun aksam saat 21.00 sularinda yaptim enjeksiyonu. Saat 02.00 gibi donarak ve fakat ter icinde uyandim. Zaten agir bir ilac kullandigim icin agri kesici, mide ilaci gibi seyleri pek kullanmamaya calisiyorum, iyilestirme isini dogaya birakiyorum. Yine ayni sekilde davrandim. Yatakta dondum dondum ama bir de uzerine bas agrisi eklendi.
Daha fazla eziyet cekmeye bir gerek olmadigindan iki tane Advil aldim. Cok da iyi geldi, kisa bir sure sonra misil misil uyudum.

Kissadan hisse: Oyle; ''ben ilac kullanmayi sevmem, bunlar kaka, bati tibbi igreeeenc, dogada her seyin caresi var'' diyerek havalara girmenin manasi yok. Al pasa pasa ilacini guzel guzel uyu.

Genelde MS ignelerini kullanan insanlara, ilk ay ilaci enjekte etmeden once ve sonrasinda kullanilmak uzere Brufen verirler. Eczaci bana Advil'i verdi. Ikisinin de etken maddesi ayni: Ibuprofen. Advil ayni zamanda cok da iyi bir agri kesici. Midesiyle sorunu olanlar icin de jel kapsulleri tavsiye ediyorum, her derde deva bir ilac.
Ates, bas agrisi, titreme, terleme vs gibi sorunlara care var da, su enjeksiyon bolgesi reaksiyonlari ve agrilari icin ne yaparsam yapayim bir turlu iyi bir sonuc alamiyorum. Mutlaka bir yerlerim kizariyor, illa ki ilac birikme yapiyor ve yumrular olusuyor. Alt tarafi kizariklik deyip gecmemek lazim, insanin asabini bozuyor bir yerden sonra. Yaz mevsimi de geldi malum, MS'liyiz diye dis gorunusumuze onem vermeyi kesecek halimiz yok. Bir bildigi olan varsa, paylassin, su kucuk insana yardimi esirgemesin. Tabii bu blogu okuyan varsa :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder