21.06.2013

GEZE GEZE DEMOKRASİ

Biraz zaman gecsin, fikirlerim hissettiklerim netlessin istedim iki kelam edebilmek icin. Kismet buguneymis.

Gezi Parkı dagitildi, televizyonlar bu konuda konusan ahkan kesen insanlarla ve devlet buyuklerimizle dolu. Bu surede hayatim boyunca okumadigim kadar makale okudum, izlemedigim kadar haber kanali ve tartisma programi izledim. Hep disaridan birileri konusuyor, bir allahin kulu nedense -yaralanan 1-2 arkadas disinda- Gezi Parki'nda geceleri sabah etmis birilerini bulup da "Neden oradaydiniz? Ajan misiniz? Amaciniz ne? " diye sormuyor. Hep bir spekulasyon, hep bir dedikodu...

Ben Gezi Parki'ndaki genclerden degilim zaten yasim 34, sanirim artik genc kategorisine bile girmiyorum.
Ama bir kez,  genclerin uzerine sabahin korunde gaz sıkıldigi gunun aksami saat 7'de Gezi'ye yapilacak olan protestoya gitmek istedim. Cevreci oldugumdan degil o cocuklarin yaninda olmak istedigim icin. Tunelden basladim yurumeye, Galatasaray'i gecmeyi basardim. Mc Donald's'in onune geldigimde yol tikandi ve ben orada kosede kalakaldim. Dakikalar gecti ve birden herkes geri cekilmeye basladi. Bir anda ben ve arkadasim kalakaldik orada onumuzde 4 tane biber gazi fisegiyle. Acinin etkisiyle gozlerimi kapadim kosmaya basladim. Bir yerden sonra gozlerimi acamadim, kalabaliga yaklastigimi anlayinca biraktim kendimi ve nasil olduysa dusmeden itilmeden bir sekilde Galatasaray'a kadar geldim.  Ama o sirada olecegimi sandim; burnum deli gibi akti, gozlerimden yaslar bosandi, saolsun bir genc o mucizevi karisimdan suratima sikti da gozlerimi acabildim. Ve o anda dedim ki; benden bu kadar. Gerisin geriye evime dondum. Takip eden 2 hafta faranjitle bogustum, doktorumdan annemden fircalar yiyip durdum. MS hastasi olunca direnise sokaklardan destek verilemiyormus, bu gazlar beni mahvedermis. Haklilar; ilkokuldan beri grip olmayan ben, en sonunda ancak antibiyotik alip iyilesebildim.

Benim faiz lobisiyle bir alakam yok, politikadan  anlamam, ajan degilim istesem de olamam. Belki yahudi masasi olabilirim ama o da tamamen din hanesinde yazan yuzunden.

Neden ciktim sokaga? Basta dedigim gibi; uyurken uzerlerine gaz sikilan cocuklarin yanina gitmek icin,  onlara yalniz olmadiklarini gostermek icin.

Agaclar degildi  derdim. Agaclari severim ama kesilmelerini onlemek icin parklarda sabahlamam, rahatima duskunumdur. Ama orada yok yere kimil zararlisi muamelesi goren insanlari dusundukce vicdanim evde oturmama izin vermedi iste. Bu kadar basit.

Bu is sadece cevrecilik degil siyasi bir seyler var deyip duruyorlar. Evet artik degil. Aslinda oyle kalacakti eger siz sevgili devlet buyukleri bu sekilde mudahale etmis olmasaydiniz. Ama oyle bir saldirdiniz ki; bizim dolu dolu bardaklar bir anda bosaliverdi.

Ne istiyorsunuz diye sorup duruyorlar, kendi adima cevap veriyorum:

Ben bu kentin santiye halinde olmasini istemiyorum artik. İs kamyonu, hafriyat gormekten icim kiyildi, artik insaatlardan gelen seslere bile kayitsizim, duymuyorum cunku.

Bos alan birakirsaniz puan kaybedecekmis ve oyunu sonuncu bitirecekmissiniz gibi her yere binalar dikmenizi istemiyorum. Ustelik hepsi cirkin binalar. Insanda biraz goz olur, madem doga sevmiyorsunuz en azindan mimariyi sevin, bakmasi guzel olan binalar dikin.

Hem agaclari kesiyorsunuz hem de cirkin binalar yapiyorsunuz ya farkinda olmadiginiz bir sey daha var, yazin bu sehrin taslarindan ates cikiyor resmen. O zirt pirt degistirdiginiz kaldirim taslari, o yaptiginiz mermerli mermerli binalar saolsun sicaktan at gibi terliyoruz.

Her seye burnunuzu sokmanizi istemiyorum. Yeni saglik yasasini hele hic istemiyorum. Benim ne ilac kullandigimdan size ne? Hamile miyim degil miyim size ne? Neden merak ediyorsunuz bunlari, aksamlari toplanip dedikodu mu yapiyorsunuz?

Benim ictigim icki neden sizi rahatsiz ediyor? Gencleri korumak amacli oldugunu savunuyorsunuz, oyleyse annelere babalara mi guvenmiyorsunuz? Aileler cocuklarini iyi yetistiremiyor mu?
O zaman ailelere yonelik bir egitim vermeniz gerekmez mi?

Yasaklar sadece daha cekici yapiyor yasaklanani, hic mi genc olmadiniz anlamiyorum ki?
Ustelik bu sadece ickiyle de ilgili degil; cikleti de yasaklasaniz ayni sey olacak.

Biz 70 milyon insan bu kadar mi iradesiz kendini bilmez bireyleriz? Boyle mi goruyorsunuz bizleri?

Artik insanlarin dinlerini kokenlerini konusmalariniza karistirmanizi istemiyorum. Birinin Sunni mi yoksa Alevi mi oldugu kimseyi ilgilendirmezken siz neden bu kadar ilgilisiniz bu detaylarla cidden anlamiyorum.  Ustelik bu merakin, bu siniflandirmanin politikaya ne gibi bir faydasi var onu hic anlamiyorum.

Biz sizinle tanismiyoruz bile. Birilerinin benim bekaretimle ilgili dedikodu yapiyor olmasi ya da benim icin alkolik demesi sizi uzmez diye tahmin ediyorum. Boyle bir sey duysaniz "bana ne!" der gecersiniz herhalde. Dolayisiyla ben de tanismiyor oldugumuz icin hayatimi sizin ilginizi cekmeden yasamak istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder