29.09.2011

O DISLANAN INSANLARDAN SEN SORUMLUSUN!


Gecenlerde televizyon İncir Reçeli'ni yakaladim, adindan bu kadar soz edilen su filmi bir izleyeyim dedim. Onceden bildireyim filmi sevmedim hem de hic sevmedim ama bahsedecegim konu o degil.
Neyse filmin basrolundeki kiz HIV Pozitif ve tedavi gormeyi reddediyor. Bunun da sebebi su; hastanede bile doktorlar kendisiyle ilgilenmek istemiyorlarmis, bundan korkuyorlarmis. Onc
elikle sunu soylemek istiyorum: Yuh ablacim yu
h!!!! Tamam ulke olarak muhtelif konularda onyargili bilgisiz ve denyo olabiliriz ama tedavisini verdigi bir hastaligin doktoru bu kadar da denyo degildir. Burada bir onerme bulundugunun farkindayim ama eminim ki degildir.

Neyse kiz yok yere, kendi salakligindan olup gidiyor. Bu da size temiz bir spoiler oluyor :)

Tam da bu filmi seyrettigim gunlerde her ise nasil kostugunu cidden anlamadigim Styleboom ile konustum. Bana gelistirmekte oldugu bir sosyal sorumluluk projesinden bahsetti, ismi SORUMLU BLOG. İlk sorumluluklari ise tam da yukarida bahsettigim konuyla HIV ve Aids ile ilgili.




Cidden mukemmel bir proje; filmlerde bile akil almaz seylerin soylendigi bu hastalikla ilgili bir cok bilgiyi barindiriyor. Konuyla ilgili bilgiler verip dogru adreslere yonlendiriyor. Hepsinden onemlisi HIV ile ilgili farkindalik yaratmayi amacliyor.

Simdi tutup da hastaligin nasil bulasip bulasmadigindan ya da insan uzerinde ne gibi etkileri oldugundan bahsetmeyecegim cunku Styleboom ve butun blogger'lar zaten cok guzel bir sekilde bunu yapmis.
Ama sundan bahsedecegim; peryodik olarak devlet hastanesine gitmek zorunda olan biriyim. Gordugum seyleri anlatsam kitap olur. Mesela hala MS'in bir akil hastaligi oldugunu dusunen insanlar var!!!! Boyle bir yerde hic bir kazanc amaci gutmeden, her seyi kendi imkanlariyla yapan bu insanlara kalpten tesekkur ediyorum.
Ve boyle seyler gordugumde bu ulkeye olan inancim artiyor. Her gun insanlarin gulmek icin ya da moda sinema vs ile ilgili bir seyler okumak icin girdikleri bu bloglar bu kadar organize bir sekilde boyle bir ise imza attiklari icin onlarla gurur duyuyorum. Bir cogunu taniyorum ben bu bloggerlarin ve cidden gurur duyuyorum onlarla.

Su gune kadar hic yapilmamis bir seyi yaptilar bu ulkede, HIV gibi bir konuya degindiler oncelikle. Ama degindikleri konudan da ote, bir seylere onem ve deger verdigimizi gosterdiler; saolsunlar...

O yuzden siz de bu bloglari okuyun, destek verin bu projeye, bugun hepsinde bu konudan bahsediliyor. Unutmayalim bilmemek degil ogrenmemek ayip; varsa bir onyarginiz, bir bilmediginiz bilgi alabileceginiz bir cok yer var.

Mesela bu isin membagi: Pozitif Yasam Dernegi , kendilerine buradan da ulasmak sorular sormak mumkun: www.twitter.com/hivleyasam

AAa unutmadan yazayim; bu guzide insanlar bahsettigim farkindaligi sadece yazi yazarak yapmiyorlar tabii ki; bu gunden itibaren Taksim Metrosu yuruyen merdivenler katinda bir sergileri olacak Fotograflar Dilan Bozyel'den, modellik isiyse bloggerlardan. Gidin gorun ogrenin bilmeyenlere anlatin, anlatin ki korkan falan varsa sacmalamayi kessin. Bu hayatta cok bilmekten kimsenin basina bir sey gelmez.

Ayrica Sorumlu Blog sitesinden projeleri, Facebook ve Twitter sayfalarindan kendilerini takip edip bilgi alabilirsiniz. Bence etmelisiniz de, ortada maddi bir cikar falan yok bu isler moral destek olmadan yurumuyor.

HIV pozitif olan, AIDS'e yakalanmis olan da senin benim gibi biri. zaten ben de akil hastasi degilim.
Okuyunuz okutunuz...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder